Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: KENAPA PERUT LELAKI BUNCIT LEPAS KAHWIN


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:
KENAPA PERUT LELAKI BUNCIT LEPAS KAHWIN


Ramai yang bertanya kenapa lelaki perut buncit selepas kahwin. Selalu juga dengar orang cakap macam ni, Sekarang ni kurus. Dah kahwin nanti mesti gemuk. Walaupun istilah gemuk dan buncit itu tak sama, tapi dalam konteks ini ianya membawa maksud yang serupa, iaitu perut naik.
 
Kalau jenis gemuk  sebelum kahwin macam tak pelik sangat. Yang jadi pelik bila sebelum kahwin kurus kering dah kahwin badan naik berpuluh kilo. Kadang-kadang badan ok, tak naik sangat pon, tapi perut dah 2 tahun mengandung pon tak beranak lagi. Huhuhu. Ini yang menjadi misteri nusantara ni kenapa perut boleh buncit selepas kahwin. Mari kita baca perincian di bawah.
 
  • Mana tak buncit, makan-minum semua tersedia bila dah kahwin, nak pergi bersenam pon agak malas sebab bini dah ada kat rumah bersenam dengan bini lagi best.
  • Dah kahwin, tak payah lah nak fikir pasalmarket. Cukuplah ada bini sorang.
  • Isteri suka masak dan suka cuba resipi baru, suami akan jadi bahan uji kaji dan juri professional.
  • Dah memang keturunan perut buncit, nak buat macam mana. Terima saja la

 

 

Tapi hakikatnya ada fakta yang perlu kita tahu:

 
  • Lelaki yang dah kahwin ni senang buncit disebabkan faktor kelamin sebenarnya. Kebuncitan lelaki ini berlaku apabilacecair daripada isteri yang mengalir masuk melalui alat sulit lelaki semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon yang membuatkan perut senang buncit.
  • Bila ade sexual intercourse, orgasm dan sebagainya kelenjar pituari kat otak akanmerembes hormon yang menggalakkan pembesaran sel.
  • Lepas kahwin, selalu ada sexual activities.Kadar testosteron menurun masa air mani keluar akan menyebabkan kadar metabolisme menurun. Sebab tu perut senang buncit sebab badan susah nak bakar lemak/kalori.
  • Hormon estrogen (pengumpul lemak) yang tinggi dalam badan yang merosakkan hormon testosteron. Kurang hormon testosteron, muscle producedakan berkurang.
 
Perempuan pun sama jugak, tapi perempuan lepas kahwin bertambah berat badan secara overall sebab terkena buatan orang. Fakta telah mengatakan perempuan bertambah berat badan kerana khasiat air mani si suami itu sendiri. Antara khasiatnya:
 
  • Kepada wanita yang sudah berkahwin, dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein yang berkhasiat.
  • Protein yang banyak akan meransang pertumbuhan sel dalam badan & menurunkan metabolisme.
  • Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat, ia juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap ke dalam tubuh isteri.
  • Rambut isteri semakin hitam dan berkilat.
  • Mengurangkan jerawat.
  • Campuran sperma dalam tubuh isteri akan menghasilkan berjuta-juta hormonyang membuatkan wanita lebih ceria dan gembira.

 

Bukanlah kena melawan fitrah kehidupan berumah tangga, tapi bila tengok pada punca banyak datang dari faktor hormon. Jadi, cara untuk atasi dan kurangkan perut buncit atau gemuk selepas berkahwin kita kena kacaubalik hormon kita. Paling utama, kurangkan hormon estrogen melalui pemakanan ataupun ambil anti-estrogen. Senaman dan gaya hidup sihat perlu diamalkan kerana boleh menstimulasikan kelenjar hormon kita agar bekerja secara optimum.

 

*Copy paste*



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard